El bon professor

Coneix la matèria, planifica les seves classes, permet les preguntes dels alumnes i respecta les opinions d’aquests.

Confia en la seva capacitat per fer la feina correctament.

No te por a ignorar alguna cosa, perquè sempre estarà disposat a investigar-ho. I sobretot i molt important, estima la seva professió i pensa sempre en superar-se.

Qui sóc?

La meva foto
Barcelona, Barcelona, Spain
La creació d'aquest bloc, va enfocat a compartir tot allò, que vagi aprenent i recopilant durant el meu aprenentatge.

dijous, 15 de novembre del 2012

Documentar, una mirada nova


  • Què és documentar?

Documentar és una eina imprescindible, on recollim allò que passa en un grup d'infants. Recollim imatges, anècdotes, dibuixos, paraules, etc. que reflecteixin el procés d'aprenentatge. 
    • Observació i interpretació ( va entrellaçat).
    • Recerca permanent 
    • No buscar allò que coneixem, sinó descobrir.
    • Interpretació de les accions dels nens.


  • Per què documentar?

L'infant que és el protagonista, té molt potencial. El nen a de saber aprendre per si mateix, mitjançant l'experimentació. Té moltes capacitats i és necessari  conèixer-les i per tant, és necessari documentar les evolucions d'aquests infants.



  • Rol del mestre davant de la documentació
El mestre ha de tenir la capacitat d'observar, interpretar i reflexionar. Tot això, ho ha de saber fer a nivell individual, però també amb l'equip docent.



  • Exemples:

Pàg. 44 -> Joc simbòlic. Els infants repeteixen accions quotidianes dels adults. Documenta: La capacitat de simbolitzar accions quotidianes.

Pàg. 72 -> El nen explora i comparteix. Documenta: La capacitat de socialització dels nens.

Pàg. 76 -> Jocs amb ombres. Documenta: La curiositat per ells i per l'entorn.







- LLibres consultats:

DOCUMENTAR, UNA MIRADA NOVA. Editorial: Associació de mestres Rosa Sensat. Autors: Xarxa Territorial d'Educació Infantil a Catalunya. Any 2009.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada