A l’última classe de
COED, vam treballar el llenguatge i les llengües, a partir d’un text proporcionat
pel professor de la matèria, de l’autor TUSON, J. (1984). A continuació
escriuré de manera esquemàtica, un petit resum de la informació que vaig
recopilar, a través d’aquest text i dels apunts que vaig recollir a classe.
El llenguatge i
les llengües.
1. Definició de senyals
Les senyals,
adquireixen sentit quan són utilitzades entre un emissor i un receptor, i estan
destinades a la transmissió d’informació. Aquest sistema de senyals peculiarment
organitzats, formen la llengua.
2. La llengua (o llenguatge humà)
.jpg)
Lo important es
comunicar, més que la forma en la que ho fem és a dir, el llenguatge no depèn
de la llengua, aquesta només dóna suport al que volem transmetre.
És important saber
que el sistema lingüístic, no es el mateix en persones que parlen diferents
idiomes és a dir, que no només es una eina per pensar sinó, que dóna forma al
pensament.
El llenguatge està
constituït per diferents funcions i són les següents:
* Aprehensió del món
| * Identitat humana |
* Pensament abstracte
| * Construcció del coneixement |
* Procés de pensament
| * Entesa i acords |
* Memòria lingüística
| * Generació de benestar emocional |
Per últim, el
llenguatge no només ens permet comunicar-nos amb l’esquema usual
(emissor/receptor) sinó que també, ens permet l’autoexpressió, què és un diàleg
amb nosaltres mateixos, que ens permet reflexionar sobre la nostra pròpia
experiència.
- Webs consultades:
- Articles consultats:
TUSON, J. (1984). Lingüística.
Barcelona: Barcanova (p. 45-50)
- Fotografia extreta:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pe%C3%B1a_Escrita_Fuencaliente_(Ciudad_Real).jpg
- Fotografia extreta:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pe%C3%B1a_Escrita_Fuencaliente_(Ciudad_Real).jpg
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada