El bon professor

Coneix la matèria, planifica les seves classes, permet les preguntes dels alumnes i respecta les opinions d’aquests.

Confia en la seva capacitat per fer la feina correctament.

No te por a ignorar alguna cosa, perquè sempre estarà disposat a investigar-ho. I sobretot i molt important, estima la seva professió i pensa sempre en superar-se.

Qui sóc?

La meva foto
Barcelona, Barcelona, Spain
La creació d'aquest bloc, va enfocat a compartir tot allò, que vagi aprenent i recopilant durant el meu aprenentatge.

divendres, 5 d’octubre del 2012

El Llenguatge i les llengües

A l’última classe de COED, vam treballar el llenguatge i les llengües, a partir d’un text proporcionat pel professor de la matèria, de l’autor TUSON, J. (1984). A continuació escriuré de manera esquemàtica, un petit resum de la informació que vaig recopilar, a través d’aquest text i dels apunts que vaig recollir a classe.

El llenguatge i les llengües.

1.      Definició de senyals
Les senyals, adquireixen sentit quan són utilitzades entre un emissor i un receptor, i estan destinades a la transmissió d’informació. Aquest sistema de senyals peculiarment organitzats, formen la llengua.

2.      La llengua (o llenguatge humà)

El llenguatge és el suport de la memòria i és un mitjà d’expressió i de comunicació. Com he comentat abans, està constituït per senyals i combinacions organitzades. Sense aquesta dimensió comunicativa (de senyals i emissions lingüístiques), seria impossible l’existència del llenguatge. Precisament aquest, es el que fa possible que nosaltres creem discursos abstractes i això, es el que ens fa ser éssers humans.

Lo important es comunicar, més que la forma en la que ho fem és a dir, el llenguatge no depèn de la llengua, aquesta només dóna suport al que volem transmetre.

És important saber que el sistema lingüístic, no es el mateix en persones que parlen diferents idiomes és a dir, que no només es una eina per pensar sinó, que dóna forma al pensament.

El llenguatge està constituït per diferents funcions i són les següents:


* Aprehensió del món
* Identitat humana
* Pensament abstracte
* Construcció del coneixement
* Procés de pensament
* Entesa i acords
* Memòria lingüística
* Generació de benestar emocional

Per últim, el llenguatge no només ens permet comunicar-nos amb l’esquema usual (emissor/receptor) sinó que també, ens permet l’autoexpressió, què és un diàleg amb nosaltres mateixos, que ens permet reflexionar sobre la nostra pròpia experiència.




- Webs consultades:

- Articles consultats:
TUSON, J. (1984). Lingüística. Barcelona: Barcanova (p. 45-50)


- Fotografia extreta:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pe%C3%B1a_Escrita_Fuencaliente_(Ciudad_Real).jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada